VoIP که نه به خوبی و نه به اندازه تماس مستقیم بین دو خط ثابت است. اگرچه ممکن است خرید اکانت ایپی تی وی  کیفیت صدا به خودی خود ضعیف‌تر باشد (بر اساس کدک‌هایی که استفاده می‌شود به میزان قابل توجهی متفاوت است)، این معمولاً مشکل چندانی ندارد زیرا اکثر مردم به کیفیت بسیار متغیر تماس‌های تلفن همراه عادت دارند. از آنجایی که تماس‌های VoIP به‌عنوان جریان بسته‌ها به عقب و جلو می‌روند، مشکلات شبکه که منجر به از دست رفتن کلی بسته‌ها می‌شود باعث کاهش کیفیت تماس و از دست دادن ارتباطات می‌شود – اگرچه این مشکلی است  Ip tv   که مردم به تلفن‌های همراه و سیگنال‌های ضعیف عادت دارند. مشکل بسیار بزرگتر تاخیر تماس است، که در آن تأخیر در ارسال داده ها از طریق اینترنت (همراه با مدت زمانی که CODEC ها برای پردازش آنها نیاز دارند) منجر به تأخیر قابل توجهی بین گفتن چیزی توسط فرستنده و شنیدن آن توسط گیرنده می شود (شبیه به یک تماس تلفنی بین المللی واقعاً بد). می تواند منجر به صحبت افراد روی هم شود. یک مشکل مرتبط به نام جیترمی تواند باعث شود تکه هایی از مکالمه به صورت پشت  خرید ای پی تی وی
سر هم نامنظم و با سکوت از هم جدا شوند (این اتفاق می افتد زیرا تعداد معینی از بسته های دیجیتال باید از اینترنت رسیده و قبل از تبدیل شدن به صداهای قابل شنیدن جمع شوند) و این نیز می تواند بسیار گیج کننده باشد. افراد درگیر در یک گفتگو «آزادی جغرافیایی» VoIP همچنین می‌تواند در مواقع اضطراری یک نقطه ضعف باشد، زیرا اگر از طریق تلفن VoIP یک تماس اضطراری برقرار کنید، خدمات اضطراری به طور خودکار نمی‌توانند بفهمند که تماس از کجا آمده است. به همین ترتیب، ردیابی یا مسدود کردن تماس‌های مزاحم از طریق VoIP ممکن است بسیار سخت‌تر باشد.
تعیین مجموع کلی فعلی دشوار است، به ویژه به این دلیل که برخی از افراد چندین حساب اسکایپ دارند (من باید بیش از نیم دوجین برای اهداف مختلف داشته باشم). در سال ۲۰۱۶، اسکایپ رشد   ای پی تی وی  گسترده ای را در استفاده از برنامه های تلفن همراه گزارش داد : “ما به یک میلیارد دانلود موبایل Skype رسیده ایم” و فاش کردصدها کاربر آن از زمان انتشار تماس تصویری آن در ۱۰ سال قبل، “نزدیک به دو تریلیون دقیقه تماس تصویری” داشته اند. با این حال، این ارقام مبهم (چند نفر که دو بار در یک دستگاه یا چندین بار در دستگاه های مختلف دانلود شده اند؟) اطلاعات بسیار کمی در مورد استفاده از VoIP در سراسر جهان نشان می دهد. این واقعاً تعجب آور نیست وقتی در نظر بگیرید که این فناوری بسیار پیشرفته‌تر از تلفن سنتی است، جایی که خطوط تلفن واقعی و فیزیکی وجود دارد که می‌توانید آنها را حساب کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نویسنده پست: behzad

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *