روزهای سخت و خبرهای بد پایان ندارد. دوست، رفیق و یار و همراه سایت عکاسی آرش عاشوری نیا ساعاتی پیش بر اثر ایست قلبی درگذشت.
سایت عکاسی این ضایعه را به زهرا عزیز همسرش، پدر و مادر آرش، کاوه عزیز برادرش تسلیت و خود را در این سوگ شریک می‌داند.

مراسم وداع با آرش عاشوری نیا ساعت ۱۰ صبح جمعه ۸ مهر ۱۴۰۱ در قطعه هنرمندان برگزار می‌شود.

آرش عاشوری نیا در طول فعالیت حرفه‌ای خود طیف وسیعی از پروژه‌های عکاسی در شاخه‌های مختلف انجام داده است که شرح جامع و کاملی از آنها در دسترس نیست. سایت عکاسی در تلاش است تا رزومه جامعی از پروژه‌ها و فعالیت‌هایی وی را مستند کند. از پروژه های عکاسی تبلیغاتی تا پروژه عکاسی از مشاهیر و فعالیت‌های خبری و مطبوعاتی و … از دوستان، همکاران و مطلعین از این فعالیت ها درخواست داریم که هر اطلاعات هر چند اندک را از طریق کامنت همین پست یا ایمیل info@akkasee.com به دست ما برسانند.

خلاصه ای از آنچه تا به الان جمع آوری شده است.
آرش عاشوری نیا متولد بهمن ۱۳۵۹ در تهران، عکاسی را از ۱۶ سالگی نزد پدر آموخت. وی از اولین وبلاگ نویسان فعال در اوایل دهه ۸۰ بود که مطالب و عکس‌هایش را در وبلاگ کسوف منتشر می‌کرد.

آرش عاشوری نیا مدتی کوتاهی پس از شروع به فعالیت سایت عکاسی به تیم مدیران این سایت پیوست و علاوه بر همکاری پیوسته در اداره فروم سایت عکاسی به عنوان عکاس در مراسم‌ها، گردهمایی و مصاحبه‌های سایت عکاسی در طول دهه ۸۰ و نیمه اول دهه ۹۰ حضور فعال داشت. لازم به ذکر هست که همه فعالیت‌ها و همکاری آرش عاشوری نیا با سایت عکاسی به صورت افتخاری انجام شد و هرگز بابت این همکاری حقوق یا دستمزدی دریافت نکرد.

وی در سفری که بهمن ۱۳۹۱ به کیش داشت تصمیم به اقامت در این جزیره گرفت و نزدیک به یکسال در کیش زندگی کرد و علاوه بر پروژه‌های شخصی در ادامه همکاری با سایت عکاسی چند پروژه به سرانجام رساند.
وی از اوایل دهه ۹۰ همکاری با احسان رسول اف به عنوان عکاس گروه موسیقی پالت آغاز کرد. و این همکاری به مرور بیشتر شد و مسئولیت عکاسی از کنسرت های گروه بمرانی، داماهی و پالت به وی سپرده شد تا سال ۹۶ به طور تمام وقت به عنوان عکاس به این مجموعه پیوست و در همکاری با گالری محسن و مرکز نبشی از آثار هنری و پروژه های این دو مرکز می پرداخت و تا لحظه درگذشت این همکاری ادامه داشت.

عاشوری نیا در طول دوره کاری خود پروژه‌های عکاسی بسیاری را به سرانجام رسانده است که به تعدادی از آنها اشاره می‌کنیم.
پروژه عکاسی از خودرو مینیاتور و تور دور ایران
پروژه عکاسی ساناز و سانیا (عکاسی مواد غذایی)
عکس جلد مجله روزنامه اندیشه پویا
پروژه عکاسی از مدیران دیجی کالا
عکاسی طرح جلد آلبوم‌های پالت
عکاسی از مشاهیر ایران
عکاسی از شش دوره فستیوال موسیقی آینه دار

عکس را علیرضا نیک نژاد اردیبهشت سال ۱۳۹۱ در رامسر گرفته شده است.

نوشته درگذشت نابهنگام آرش عاشوری نیا + تکمیلی اولین بار در سایت عکاسی. پدیدار شد.

نویسنده پست: pixlove

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *