اکبر شهبازی. «سربلند (مادر کرد)»، برگزیده داوران مسابقه عکاسی هنری لنزکالچر 2022

اکبر شهبازی. «سربلند (مادر کرد)»، برگزیده داوران مسابقه عکاسی هنری لنزکالچر ۲۰۲۲

اکبر شهبازی با عکس مادر کُرد و مجید شهرابی با عکسی از خانواده ترکمن در میان برگزیدگان جدیدترین دوره رقابت عکاسی هنری لنزکالچر قرار گرفتند.

مسابقه عکاسی هنری لنزکالچر رقابتی بین‌المللی است که هر ساله پذیرای آثار عکاسان و آن دسته از هنرمندان هنرهای تصویری است که از عکاسی و فرآیندهای عکس‌بنیان برای خلق آثار خلاقانه‌ی خود استفاده می‌کنند.

در جدیدترین دوره این رقابت که فراخوان آن در سایت عکاسی منتشر شد، در مجموع ۳۹ اثر برگزیده (۳ اثر برگزیده در بخش تک‌عکس، ۳ اثر برگزیده در بخش مجموعه‌عکس، ۸ اثر برگزیده داوران و ۲۵ اثر فینالیست) از ۱۸ کشور معرفی شدند که در میان برگزیدگان دو اثر متعلق به عکاسان ایرانی بوده است.

اکبر شهبازی با تک‌عکس خود از یک مادر کرد که در نواحی مرزی کردستان پسرانش را برای جنگ علیه گروه تروریستی داعش آماده می‌کند، به‌عنوان یکی از آثار برگزیده داوران این دوره انتخاب شد. استفان منیان مدیر گالری Les Filles du Calvaire در فرانسه، در توضیح انتخاب خود آورده است: «کاراکترها و بالاخص آن مادر نگاه خود را به آینده دوخته‌اند و این احساس را منتقل می‌کنند که چیزی جز آزادی برای از دست دادن ندارند، و زندگی بدون آزادی ارزش زنده ماندن ندارد. هر کسی که این عکس را ببیند می‌تواند دلاوری و عزم راسخ آنها را حس کند و از آنها الهام بگیرد.»

علاوه بر این، مجید شهرابی با تک‌عکسی از یک خانواده ترکمن به‌همراه اسب‌شان به‌عنوان یکی از ۲۵ فینالیست این رقابت انتخاب شد. در توضیح این عکس آمده است: «اسب نقش خیلی مهمی در فرهنگ ترکمن‌ها دارد. آنها گاهی اسب را به‌عنوان اعضاء خانواده خود در نظر می‌گیرند.»

مجید شهرابی. «خانواده»، فینالیست مسابقه عکاسی هنری لنزکالچر 2022
مجید شهرابی. «خانواده»، فینالیست مسابقه عکاسی هنری لنزکالچر ۲۰۲۲

نوشته عکاسان ایرانی در میان برگزیدگان مسابقه عکاسی هنری لنزکالچر ۲۰۲۲ اولین بار در سایت عکاسی. پدیدار شد.

نویسنده پست: pixlove

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *