نمایشگاه عکس‌های مسعود مومن‌ها با عنوان «تهران تحت فشار» از روز جمعه ۸ بهمن ۱۴۰۰ در گالری طراحان آزاد گشایش می‌یابد.

مومن‌ها در معرفی این مجموعه آورده است:

«در مجموعه‌ی «تهران تحت فشار» به‌شکلی بی‌پرده و مستقیم، بلعیده شدن حاشیه شهر را توسط کلانشهر تهران، و زندگی روزانه‌ی شهروندان در کنار دکل‌های فشار قوی چونان همسایه‌هایی شوم—که نه‌تنها سلامت جسمی و روانی آنها تهدید می‌کند، که جغرافیای بصری مخربی را نیز شکل بخشیده است—در چند منطقه از تهران به تصویر کشیده‌ام.

در روند خلق مجموعه، از دوربین پولاروید بهره بردم، به‌خاطر بی‌واسطگی صریح آن، و همین‌طور درنگ و تأمل بیشتر بیننده در همان حسی که من در مواجهه­‌ی لحظه‌ای با زندگیِ تحت فشارِ مردم در کنار و پیرامون دکل‌­های برق دریافتش کردم.

آن روزمرگیِ خطرآفرینی که مردمان محلی، روزانه با آن می­‌زیند و نه امکان اصلاح و تغییرِ مکان دکل‌ها را دارند و نه جلوگیری از خطرات زیست در کنار آنها بر جسم و جان خود. انگار که آنها هم با پولارویدی به‌­دست، بدون امکان دستکاری و رتوش و بُرش، تنها نظاره‌گرِ این شیوه­‌ی تحمیل‌شده بر زندگی خویش‌اند.»

این نمایشگاه تا ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ برقرار خواهد بود.

مسعود مومن‌ها. از مجموعه «تهران تحت فشار»
مسعود مومن‌ها. از مجموعه «تهران تحت فشار»

درباره عکاس

مسعود مومن‌ها (متولد ۱۳۵۹، تهران) فارغ‌التحصیل کارشناسی مهندسی کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری در سال ۱۳۸۱ است که عکاسی را از سال ۱۳۸۳ به‌صورت خودآموخته در زمینه عکاسی مستند و هنری آغاز کرده است. از جمله فعالیت‌های او می‌توان به حضور در چندین نمایشگاه انفرادی و گروهی عکس از جمله در گالری‌های طراحان آزاد، راه ابریشم و آران، حضور در تصویر سال هشتم و کتاب عکس پیدا و پنهان اشاره کرد.

نمایشگاه «تهران تحت فشار»
۸ تا ۱۹ بهمن ۱۴۰۰
ساعات بازدید: ۱۶ تا ۲۰
نشانی: تهران، میدان فاطمی، میدان گل‌ها، میدان سلماس، شماره ۵، گالری طراحان آزاد – نقشه
تلفن: ۸۸۰۲۷۱۸۱ و ۸۸۰۰۸۶۷۶
وبسایت: azadart.gallery
گالری پنج‌شنبه‌ها تعطیل است.

نوشته نمایشگاه عکس‌های مسعود مومن‌ها در گالری طراحان آزاد اولین بار در سایت عکاسی. پدیدار شد.

نویسنده پست: pixlove

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *