همه ما درباره نکات و روش‌های بهره‌وری بیشتر عمرمحدود باتری چیزهایی خوانده‌ایم، اما تکلیف عکاس‌ها چیست؟ چطور می‌توان از آخرین توان باتری دوربین‌های DSLR یا بدون آینه، برای گرفتن عکس‌های بیشتر استفاده کرد؟ این ویدئو روش مناسب را به شما عکاسان نشان می‌دهد.

یک روز بالاخره این اتفاق می‌افتد. کاملاً مطمئن هستید که تمام باتری‌های دوربین خود را شارژ کرده‌اید، اما به خاطر استفاده نابجا یا هر علت دیگری با تنها یک یا دو باتری کاملاً شارژ شده در کیف خود باقی می‌مانید. حالا باقی باتری‌ها خالی هستند و قرار است که عکاسی یک عروسی بالای ۱۵ ساعت را انجام دهید! چاره چیست؟

شاید در روزهای قدیم باتری‌هایتان یک روز کامل کاری را دوام می‌آوردند و حالا به هر دلیلی (شاید به خاطر استفاده مداوم از باتری‌ها به مدت ۲ تا ۳ سال؟) هنوز به نصف یک پروژه نزدیک نشده‌اید و آخرین باتری‌تان تنها ۵۰ درصد شارژ دارد.

البته که می‌توانید از دستیار، دوست یا همکار خود بخواهید به نزدیک‌ترین مغازه تجهیزات دوربین برود و چند باتری اضافه بخرد. یا یک شارژر باتری همراه خریداری کنید. برای الآن راهنمایی‌های این‌چنین را کنار گذاشته و سراغ موقعیتی می‌رویم که هیچ راه خارجی ندارید و باید به خودتان تکیه کنید. چگونه می‌توان تا آخرین ذره باتری را هم بهینه استفاده کرد؟

۷ نکته‌ای که امروز به آن‌ها می‌پردازیم توسط گروه SLR Lounge گرداوری شده است و امکان دارد برخی از آن‌ها آشنا به نظر برسند. چراکه از تعدادی جهت افزایش عمر باتری گوشی‌های هوشمند استفاده می‌شود. از خاموش کردن وای‌فای گرفته تا کم کردن میزان روشنایی LCD، به‌احتمال‌زیاد قبلاً هم به بعضی برخورده‌اید.


نویسنده پست: pixlove

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *