خدمات

شما در پیکسل لاو میتوانید تمامی ترفند های عکاسی را به صورت صفر تا صد به صورت رایگان بیاموزید

پشتیبانی

پس از خرید شما از وب سایت ما تعهد تیم پشتیبانی ما به شما آغاز خواهد شد و شما میتوانید

پرداخت هزینه

در پیکسل لاو میتوانید به دو روش درگاه پرداخت و کارت به کارت هزینه پکیج های آموزشی را پرداخت کنید

بودجه اقتصادی

تیم پیکسل لاو پکیج های آموزش عکاسی خود را به صورت کاملا اقتصادی برای شما عرضه کرده است تا بتوانید

مشاوره کارشناس

شما میتوانید در ابتدا با کارشناسان پیکسل لاو ارتباط برقرار کنید و برای خرید پکیج های آموزش عکاسی از آنها

اعداد و حروف اختصاری روی لنز دوربین‌های عکاسی به چه معنا هستند

بسیاری از کاربران هنگام خرید یک دوربین عکاسی با دیدن اعداد روی لنز دوربین‌های عکاسی گیج شده و قید خرید دوربین عکاسی حرفه‌ای را می‌زنند. به نظر می‌آید راه ساده‌تر استفاده از تلفن هوشمند برای عکاسی است. اما کیفیتی که

از وبلاگ ما

مطالب وبلاگ ما

عمومی
۰۵

خرداد

۱۴۰۱

داستان یک عکس: مادر مهاجر

Dorothea Lange. مادر مهاجر، نیپومو، کلیفرنیا، فوریه/مارس ۱۹۳۶


انگشتان دست راستش را روی صورتش گذاشته. خستگی و نگرانی را می‌توان در چهره‌اش دید. فرزندان خردسالش با لباس‌های گشاد و مندرس از دو طرف به او تکیه داده و خود را پشت شانه‌هایش پنهان کرده‌اند، و فرزند سوم با صورتی رنگ‌پریده و کثیف در آغوش مادر آرام گرفته.
این عکس، یکی از هفت عکسی است (با آن که خود عکاس از گرفتن پنج عکس صحبت کرده) که دوروتیا لانگ در زمستان/بهار سال ۱۹۳۶ طی مأموریتش برای دولت آمریکا در راستای برنامه اداره امنیت کشاورزی (FSA) ثبت کرده است. هدف از این برنامه آگاهی‌رسانی و کمک به کشاورزان مصیبت‌دیده در دوران «رکود بزرگ» بود.

Dorothea Lange Dorothea Lange
‌ سوژه اصلی این عکس فلارنس اوئنز تامپسن، یک مادر ۳۲ ساله و کارگر آواره‌ی برداشت محصول است. او و هفت فرزندش در گوشه یک زمین کشت نخود در کمپی در نیپوموِ کلیفرنیا و در جوار شمار زیادی از کارگران فصلی که معیشت‌شان به‌علت از بین رفتن محصولات کشاورزی نابود شده بود مستقر بودند.
لانگ درباره تجربه مواجهه‌اش با این مادر می‌گوید: «به آن مادر گرسنه و ناامید نزدیک شدم، مث..

عمومی
۰۴

خرداد

۱۴۰۱

نمایشگاه آنلاین عکس‌های آتوسا آل بویه در وبسایت گالری راه ابریشم

آتوسا آل بویه. از مجموعه «پنهان»


نمایشگاه عکس‌های آتوسا آل بویه با عنوان «پنهان» در وبسایت گالری راه ابریشم پذیرای علاقه‌مندان است.
آل بویه در معرفی این نمایشگاه آورده است:
«در باور من ذهن انسان‌ها حریم شخصی‌شان است، آنجایی که کسی اجازه ورود به آن را ندارد، دقیقاً جایی که هر انسانی را از دیگری متفاوت می‌سازد. در ذهن من لایه‌هایی است برای افکار، باورها و احساسات من که از بازگویی آنها واهمه دارم، آنجا که سکوت می‌کنم! جایی برای «خود»م. آنقدر نزدیک است که گاهی مرز دنیای ذهنی و واقعی را گم می‌کنم، مرز بین دنیای من و دیگران.»

آتوسا آل بویه. از مجموعه «پنهان»
‌ درباره عکاس آتوسا آل بویه متولد ۱۳۷۲، عکاس و متخصص چاپ فاین آرت است. او فارغ‌التحصیل رشته عکاسی از دانشگاه هنر و معماری است و از سال ۱۳۹۱ فعالیت خود را در این حوزه شروع کرده و تا کنون در چند نمایشگاه گروهی و انفرادی شرکت داشته است.


برای تماشای این نمایشگاه آنلاین به این نشانی مراجعه فرمایید.

نوشته نمایشگاه آنلاین عکس‌های آتوسا آل بویه در وبسایت گالری راه ابریشم اولین بار در سایت عکاسی. پدیدار شد.

عمومی
۰۲

خرداد

۱۴۰۱

تفرق نور و نقش مهم آن در عکاسی

وقتی عکاسان از تَفَرُّق (diffraction) لنز صحبت می‌کنند منظورشان این است که در دیافراگم‌های خیلی بسته (مثلاً f/16، f/22 و…) عکس رفته‌رفته وضوح کلی خود را از دست می‌دهد. وقتی دیافراگم لنزتان را برای افزایش عمق میدان تا این حد می‌بندید، ممکن است نتیجه‌ی معکوسی داشته باشد و با وجود افزایش عمق میدان، جزئیات ریز در عکس‌تان ناواضح‌تر شود. عکاسان مبتدی (و حتی شاید عکاسان حرفه‌ای) باید مراقب این اتفاق باشند! شاید بسیاری از عکاسان از این مسأله بی‌اطلاع باشند اما با درک آن، می‌توانید تصمیماتی حساب‌شده بگیرید و به شارپ‌ترین عکس ممکن دست پیدا کنید.
در این مقاله، با هم به‌شکلی جامع مفهوم تفرق لنز را بررسی می‌کنیم و تکنیک‌هایی را معرفی خواهیم کرد که با به‌کارگیری آنها می‌توان از این خطا جلوگیری کرد و به شارپ‌ترین عکس ممکن رسید.

اثر تفرق—کاهش وضوح یا شارپنس تصویر با بسته شدن بیش از حد دیافراگم—را می‌توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. توجه داشته باشید که این تصاویر بسیار بزرگ شده‌اند.
‌ علت بروز این پدیده به اصول فیزیک برمی‌گردد. به‌طور خلاصه، با بسته‌تر شدن روزنه دیافراگم، امواج نوری پخش می‌شوند و ..

عمومی
۳۱

اردیبهشت

۱۴۰۱

فراخوان مسابقه عکاسی خیابانی لنزکالچر ۲۰۲۲

Hervé Chatel. «معلق در آسمان»، از فینالیست‌های مسابقه عکاسی خیابانی لنزکالچر ۲۰۲۱


مجله لنزکالچر طی فراخوانی از عکاسان سرتاسر جهان برای شرکت در هشتمین دوره مسابقه عکاسی خیابانی لنزکالچر دعوت به عمل می‌آورد.
عکاسان در هر سطحی از تجربه، با هر نگاه و هر ابزاری—عکاسی با دوربین دیجیتال، عکاسی با موبایل یا عکاسی آنالوگ—با عکس‌های خود از خیابان و شهر و در ژانر عکاسی خیابانی مجاز به شرکت در این رقابت هستند.
به‌سیاق سایر مسابقات لنزکالچر، شرکت یک عکس در این رقابت رایگان است. برندگان، علاوه بر نمایش گروهی آثارشان، برنده‌ی مجموع جوایز نقدی به‌ارزش ۱۰ هزار دلار خواهند شد.

Sam Ferris. از مجموعه «In Visible Light»، رتبه دوم بخش مجموعه‌عکس مسابقه عکاسی خیابانی لنزکالچر ۲۰۲۱
‌ شرایط شرکت در رقابت عکاسان از هر نقطه‌ای از جهان، حرفه‌ای یا آماتور، عکاسی با دوربین دیجیتال، عکاسی با موبایل یا عکاسی آنالوگ، با عکس‌های خیابانی خود می‌توانند در این رقابت شرکت کنند. حضور هر شرکت‌کننده با یک عکس رایگان است. هزینه‌ی فرستادن هر عکس اضافه ۱۰ دلار است. فرستادن ۵ تک‌عکس با هزینه‌ی ۳۵ دلار صورت می‌پذیرد (۱۰ ..

عمومی
۲۸

اردیبهشت

۱۴۰۱

برگزیدگان جایزه بین‌المللی عکاسی و ادبیات ۲۰۲۲

همایون تمدن. Crown of sorrow، با الهام از نمایشنامه تراژیک «مکبث» ویلیام شیکسپیر
‌‌

در جدیدترین دوره رقابت بین‌المللی عکاسی و ادبیات (Wortimbild) که فراخوان آن در سایت عکاسی منتشر شد، از مجموع ۷۶۹ اثر شرکت‌کننده از ۶۹ کشور، ده اثر به‌عنوان برگزیده انتخاب شدند که از میان آنها سه اثر متعلق به عکاسان ایرانی است.

همایون تمدن، امیرحسین نامی و ماردین احمدی با آثار خود به‌ترتیب موفق به کسب مقام پنجم، نهم و دهم در این رویداد شدند.
این جایزه که در سال ۲۰۱۱ توسط ایوا اسد پایه‌گذاری شده، هدف دارد که تعامل و پیوندی را میان عکاسی و ادبیات برقرار کند. در معرفی این رقابت آمده است: «ما می‌خوانیم—خیلی زیاد. واژه‌ها، متن‌ها، نوشته‌ها. اما زبان تصاویر را چطور؟ هر عکس می‌تواند بیش از هزار کلمه حرف در خود داشته باشد.»
برای تماشای آثار برگزیده در این رقابت، به این نشانی مراجعه فرمایید.

امیرحسین نامی. Confrontation، با الهام از کتاب «حکمت شادان» فریدریش نیچه ماردین احمدی. Fate، با الهام از رمان «Girl in Translation» جین کواک ‌
جدیدترین و معتبرترین فراخوان‌های عکاسی ایران و جهان را در بخش مساب..