عکاسی در این دوران، آن‌هم با پیشرفتی که در ابزارهای عکاسی شاهد هستیم، می‌تواند به‌طرز فریبنده‌ای ساده به‌نظر بیاید. از سوی دیگر اکثر ما با گرفتن یک عکس ایده‌آل مشکلاتی داشته و داریم و عکس‌هایی ثبت می‌کنیم که اگر سال‌ها بعد به آن‌ها نکاه کنیم، چیزی جز حسرت ‌این‌که چرا نتوانستیم خاطراتمان را به خوبی در قاب تصویر جای دهیم را در ذهن نخواهیم داشت.

با گسترش شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام که یک شبکه‌ی تصویرمحور است، هرکسی به‌دنبال نشان دادن تفکرات و استعداد خود در قاب تصاویر است و مشخص است که همه‌ی این تصاویر در حد و اندازه‌های حرفه‌ای نیستند اما می‌توان با نکاتی که در این مطلب گفته می‌شود، به بهبود آن‌ها تا حد زیادی کمک کرد. پس مطالعه‌ی این ۳۰ نکته را از دست ندهید. دقت داشته باشید که تصاویر چپ غلط و تصاویر سمت راست، درست هستند.

۱. موقعیت‌شناس باشید. اگر سوژه‌تان در جنب‌و‌جوش و یا در حال انجام کاری است، باید بهترین زمان را برای ثبت تصویر از آن انتخاب کنید تا بتوانید آن را ملموس‌تر کنید.

۲. اگر از فردی که از عینک طبی استفاده می‌کند عکس می‌گیرید، سعی کنید زاویه را طوری انتخاب کنید که بازتاب نور در شیشه‌ی عینک مشخص نباشد.

۳. اگر از کسی که لباس مشکی‌رنگ بر تن دارد عکاسی می‌کنید، سعی کنید زمینه‌ی تصویرتان سفید و روشن باشد.


نویسنده پست: pixlove

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *