تابه‌حال مطالب زیادی درباره دوربین شگفت‌انگیز دو دستگاه Galaxy S7 و Galaxy S7 Edge نوشته‌شده است. اما در این مطلب می‌خواهیم ترفندهایی ساده اما کارآمد را برای گلکسی اس ۷ و گلکسی نوت ۷ معرفی کنیم.

در این دستگاه‌ها از Motion Photo گرفته تا Hyperlapse و از فوکوس متحرک گرفته تا عکس‌برداری مجازی، قابلیت‌های زیادی را پیدا می‌کنید؛ اما برای گرفتن عکس‌ها با کمترین زحمت ممکن، دقیقاً به چه چیزی نیاز دارید؟

در ابتدا باید بفهمیم چه چیزی باعث شده که دوربین Galaxy S7 فوق‌العاده باشد؟ پاسخ کمترین کاری است که باید برای گرفتن عکس‌های خوب انجام دهید. این دستگاه در بیشتر شرایط بهترین تنظیمات را به‌صورت خودکار انتخاب می‌کند و تنها کاری که شما باید انجام دهید، فشردن دکمه شاتر است؛ البته در بیشتر مواقع. پس با فارنت همراه باشید تا نکات مهم در عکاسی با دوربین Galaxy S7 را باهم بررسی کنیم.


اجرای سریع

عکاسی معروف Chase Jarvis می‌گوید «بهترین دوربین، دوربینی است که همراه خود دارید» و با قابلیت Quick Launch دوربین Galaxy S7 همیشه همراه شما خواهد بود. دکمه هوم را دو بار فشار دهید و برنامه دوربین در ثانیه‌ای برای عکس گرفتن باز می‌شود. معمولاً این قابلیت به‌صورت پیش‌فرض فعال است، اما مواردی هم وجود داشته که کاربران باید خود آن را فعال می‌کردند.

استفاده از HDR

زمانی وجود داشت که حالت عکس‌برداری HDR (تصویربرداری با دامنه دینامیک بالا) بسیار کند عمل می‌کرد و به درد بسیاری از مواقع نمی‌خورد. در دستگاه‌های پیشرفته‌ای مثل Galaxy S7 و S7 Edge دیگر خبری از آن روزهای پررنج نیست.

پس دیگر دلیلی وجود ندارد که HDR را روشن یا حداقل بر حالت خودکار نگذاریم. می‌توان با فعال کردن HDR سیلی از عکس‌ها را به‌سرعت گرفت و برخلاف مدل‌های Galaxy A سال ۲۰۱۶، محدودیت رزولوشن هم وجود ندارد. پس حالا هیچ نکته خاصی جز بهتر بودن دامنه دینامیکی بالا وجود ندارد، HDR را همیشه روشن بگذارید و به‌این‌ترتیب نصف راه گرفتن عکس‌های فوق‌العاده را طی کرده‌اید.

استفاده از دکمه‌های تنظیم صدا برای گرفتن عکس

این قابلیت دیگری است که معمولاً به‌صورت پیش‌فرض غیرفعال بوده و چندان توسط صاحبان گوشی‌های گلکسی استفاده نمی‌شود. با استفاده از این دکمه‌ها، دیگر نیازی به فشردن دکمه شاتر مجازی روی صفحه‌نمایش نیست و با این کار دستتان هم کمتر می‌لرزد. وقتی‌که گوشی را به حالت افقی نگه‌داشته باشید این دکمه‌ها زیر انگشت سبابه یا شست شما قرار می‌گیرند، پس دسترسی به آن‌ها آسان خواهد بود.





نویسنده پست: pixlove

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *